Založ si blog

Konaj racionálne

Nebolo to tak dávno, keď som tvrdila, že by som nešla za hranice. Nie za tie, ktoré nás delia od nášho domu, ale za tie, ktoré nás delia od našej hrdosti a úcty. Voči sebe. Kývala som hlavou nad konaním mojich priateľov, ktorí príliš milovali, príliš túžili, príliš chceli. Dávala som rady, mudrovala som, citovala som slová, ktoré sa ľahšie hovoria ako prežívajú. Životné barbartstvo..

Vždy som mala rada mlčanie. Prosté ticho, v ktorom si všetci dookola vytrpíme svoje smútky, nepotrebujeme o nich hovoriť a keď ich rozchodíme, potom pevne s nohou pritlačenou o zem, môžeme ísť ďalej. O jeden alebo viac krokov. Schováme ich do batoha a vlečieme ich za sebou a keď sa niekedy vynoria, na chvíľu s nimi pobudneme a potom ich opäť založíme, najlepšie na dno batoha.

Bolo to predsa také logické a jednoduché..

Možno preto som nemala rada činy, ktoré boli míľou ďaleko od racionálnosti

Zúfalé výkriky ľudí, ktorí sa potrebujú o čosi oprieť, potrebujú milovať, aby sa necítli sami, potrebujú sa zubami – nechtami niekoho držať len preto, aby ho nestratili na celý život.

XXX

V. sa strašne opila, flirtovala s chlapom, ktorého vôbec nepoznala a ani sa jej nepáčil,  len preto aby jej bývalý frajer žiarlil. Vešala sa naňho, všemožne sa snažila, aby u svojho bývalého videla náznaky toho, že ju ešte ma rád.

Nemal, čo už. No a potom mu samozrejme písala, písala a keď neodpisoval, skončila v posteli s chlapom, ktorého už nikdy v živote nechce vidieť.

Keď mi ráno zavolala, vravela mi :

– Naozaj musí niekedy človek prekročiť hranice aby pochopil, že je to už dávno odsúdené na zánik?

– Možno je to tak, – vravela som jej.

A tak mi ona vravela : – Vieš čo je na tom pozitívne?

Pokrútila somh hlavou.

– Že aspoň viem, že cítim. Lebo vieš, možno niektorí necítia nikdy nič..

XXX

Vždy som tvrdila, že tým čo človek v živote prežije, je viac citlivejší. Voči príbehom iných, voči posudzovaniu a nálepkám, ktoré si všetci dookola dávame. Lebo nikdy nič nie je len čierne a biele. Vždy je za tým iná paleta farieb, ktorú človek nevidí na prvý, druhý a možno i na tretí pohľad. A možno i činy, ktoré nemajú nič rozumom, ale s našim vnútrom, akokoľvek budú trápne a hlúpe, nám len pripomenú, že nie sme výrobok..

Sme ľudia, na(ne)šťastie

Ako sa NE-zamilovať

19.11.2013

Už dávnejšie som sa utvrdila v tom, že z duše nenávidím spoznávanie. Celý proces keď ma niekto chce skúmať a keď ja skúmam toho druhého, ma unavuje. Predstieranie toho, že žijem zdravo i keď pred pol hodinu som spráskala celú čokoládu, ochotné vysvetľovanie ako rada behám, bez toho aby som povedala, že potrebujem infúziu neustále keď to robím, obťažovanie mojich [...]

O tom prečo utekáme

05.08.2013

Keby sme všetci na svete nič v živote nepremeškali, ľudia by sa možno nenaučili rásť, nenašli nové dvere alebo naopak nestratili tie staré. Možno by si niektorí nezachránili život alebo naopak znova sa narodili. Keby sme sa tak nerútili životom,možno by sme nenechávali za sebou zlomené srdcia, počmárané duše a momenty, ktoré sme si nestihli ani vychutnať. A možno keby [...]

Pravidlá

12.07.2013

Neznášam rozhovory o tom, čo má prísť, keď prejde to, čo je. Tak ako vtedy, keď sme sa s M., stretli na svadbe. M. trochu opitá tancovala na slovenské ľudovky, len tak , bez topánok a jej frajer na ňu nahnevane pozeral za okrúhlym stolom. Keď sa M. dotackala k zvyšnej rodine, všetci sa jej začali pýtať. – A vy dvaja kedy svadba? No, kedy, kedy, nikdy – [...]

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

sasasupolova

Kráčame po uliciach, hrdo nosíme svoje radosti, do vrecka od kabáta schovávame svoje bolesti snívame, túžime, milujeme, nenávidíme. O momentoch, ktoré tvoria mozaiku života, o tom čo ma trápi a čo ma zaujíma. Snívajte.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 48596x
Priemerná čítanosť článkov: 2314x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy