Založ si blog

Istoty



Tá žena predomnou otvorila malú krabičku. Mala dvadsať rokov, blond vlasy a „istotu“, ktorá držala v pravej ruke a víťazoslávne mi ju ukazovala. – O mesiac, – vravela mi.

– Bude to krásne., – rozplývala sa.

– To je pekné, – vravela som tej neznámej žene, čo si ku mne prisadla plná eufórie.

– Viete, je to dôkaz.

– Čo? – nerozumela som.

– Ten prsteň, – pohľad smerovala naň

– Ach ten, je pekný.

– Je to dôkaz, že to so mnou myslí vážne ! – zakričala.

 

Tá žena odišla, ostala som v tej miestnosti ešte chvíľu sedieť a napadlo ma. Naozaj nám pomáhajú istoty preplávať životnou cestou?

Ak áno, ako si môžeme byť istý istotou?

 

XXX

Sedela som na veľkom kameni, okolo mňa len nekonečné more, šum vĺn a loď, ktorá sa kývala do tanca vĺn z jednej strany na druhú.

A ľudia v nej jej verili, že sa nepotopí, že dopláva na konečný cieľ. Asi tak to je, každý z nás potrebuje istotu, niečo k čomu sa vraciame keď sme smutní, niečo čo vlastníme ako zberači pokladov, niečo čo nám dá pocit, že nás zachráni. Ako tá loď pred veľkými vlnami.

 

XXX

 

Môj kamarát M. mal frajerku. ROky, rokúce. Ona, milé, dobré dievča, ktoré vždy pri ňom stálo. Veľmi ho milovala. V dobrom i zlom. Dávala mu toľko lásky, koľko on nebol schopný prijať. Asi to naozaj tak chodí, že priveľa lásky – lásku zabíja.

On ju mal rád, ale nikdy jej to neukazoval.

Páčila sa mu istota, ktorú u nej mal, istota, ktorá mu vyprala, vyžehlila, navarila, sexuálne uspokojila a to bolo všetko.

Tak žalostne málo.

I keď ho ona príliš milovala vedela, že už nevládze, že si zaslúži viac pozornosti, komunikácie, záujmu.

A tak raz si  zbalila veci, napísala mu na papier, že musí odísť a svedomito ho pripla na chladničku.

Keď si M. ráno urobil raňajky a išiel si po mlieko, tak našiel odkaz. Jeho istota prestala byť istá a on prvý krát ,v dospelosti  ,nahlas plakal.

 

XXX

 

Istoty.

Vždy sme si mysleli, že sú našich záchraným kolesom keď sa potápame.

Istoty v podobe rodiny, priateľov, vzťahov, majetkov.

Istoty tak neisté, že nás niekedy nezachránia, ba práve naopak, odplávajú spolu s vlnami ďalej.

Istoty pre ktoré sa hneváme samých na seba, že sme si nimi boli tak istí.

 

Vonku sa ochladilo.

Videla som i prvé listy a ktosi sa ma opýtal ako vidím svoju budúcnosť o pár rokov.

– Ani neviem, čo bude zajtra, – vravela som.

 

Nie sme vlastníkmi duši.

Nie sme vlastníkmi ľudských tiel a ich rozhodnutí.

Nevlastníme v skutočnosti nič.

Ešte aj to auto i byt nám môžu zobrať, ak zaň nezaplatíme.

Vzťahy nám môžu zlyhať, ak ich budeme brať ako samozrejmosť.

A my sa vždy čudujeme, keď nás niekto celkom konkrétny, už nečaká na brehu rieky, ako kedysi..

 

Ako sa NE-zamilovať

19.11.2013

Už dávnejšie som sa utvrdila v tom, že z duše nenávidím spoznávanie. Celý proces keď ma niekto chce skúmať a keď ja skúmam toho druhého, ma unavuje. Predstieranie toho, že žijem zdravo i keď pred pol hodinu som spráskala celú čokoládu, ochotné vysvetľovanie ako rada behám, bez toho aby som povedala, že potrebujem infúziu neustále keď to robím, obťažovanie mojich [...]

O tom prečo utekáme

05.08.2013

Keby sme všetci na svete nič v živote nepremeškali, ľudia by sa možno nenaučili rásť, nenašli nové dvere alebo naopak nestratili tie staré. Možno by si niektorí nezachránili život alebo naopak znova sa narodili. Keby sme sa tak nerútili životom,možno by sme nenechávali za sebou zlomené srdcia, počmárané duše a momenty, ktoré sme si nestihli ani vychutnať. A možno keby [...]

Pravidlá

12.07.2013

Neznášam rozhovory o tom, čo má prísť, keď prejde to, čo je. Tak ako vtedy, keď sme sa s M., stretli na svadbe. M. trochu opitá tancovala na slovenské ľudovky, len tak , bez topánok a jej frajer na ňu nahnevane pozeral za okrúhlym stolom. Keď sa M. dotackala k zvyšnej rodine, všetci sa jej začali pýtať. – A vy dvaja kedy svadba? No, kedy, kedy, nikdy – [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

sasasupolova

Kráčame po uliciach, hrdo nosíme svoje radosti, do vrecka od kabáta schovávame svoje bolesti snívame, túžime, milujeme, nenávidíme. O momentoch, ktoré tvoria mozaiku života, o tom čo ma trápi a čo ma zaujíma. Snívajte.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 48538x
Priemerná čítanosť článkov: 2311x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy