Založ si blog

O sile

O sile

Ľudia vravia ľuďom, že majú byť silní. Väčšinou vtedy keď prekonávajú niečo zdanlivo ťažké. Potľapkávajú sa po pleci, hovoria smiešne formulky a s hlbokým nádychom vyslovujú takmer ako posolstvo, že len sila nás všetkých zachráni. Vtedy sme sedeli pri okrúhlom stole, všetci sme boli ponorení do seba a v tom mi ktosi napísal, že sa máme držať a máme byť silní. A tak sme sa snažili byť silní i keď sme nevedeli ako. Každý po svojom, každý do tej hĺbky sily akú vtedy mal. Zaobchádzali sme s ňou veľmi opatrne, ale bola našim motorom, ktorá nás zachraňovala alebo naopak potápala keď sme ju strácali. A ja som sa cítila taká slabá. Na chvíľu som však začala premýšľať , čo je naozaj tá sila?

Celý život som v mojom okolí pozorovala ľudí, ktorí čelili s problémami. Životnými, vzťahovými, pracovnými. S problémami, ktoré boli zdanlivo malé, ale i naopak veľké ako veľké balvany. Tak veľmi sa mi páčili silné hrdé ženy, ktoré prekonali veľké vzťahové problémy, zlomené srdcia a rozvody, bez plaču .Tak veľmi sa mi páčili silní muži, ktorí mali tak veľa pracovných problémov a i napriek tomu ani raz nesedeli demotivovaní na gauči a necítili sa menejcenne. Naozaj som si chvíľu myslela, že sila funguje takto. Vyrovnanosťou so zaťaťými päsťami a hlbokým nádychom. Lenže ja som sa tak veľmi mýlila..

Kláre zomrel jej priateľ, ostala sama s dieťaťom, viedla firmu. Ráno vstávala o ôsmej a domov z práce sa vracala o ôsmej večer. Nikdy o sebe nehovorila, že je silná a ľudia to o nej tiež netvrdili. Nehovorila o tom čo prekonala lebo ešte stále nič neprekonala. Bojovala každý deň. Keď sme sa raz za čas stretli, posadila sa oproti mne, dala si víno a rozplakala sa. A viete čo som pochopila? Že je to tá najväčšia bojovníčka na svete.

Vždy som si myslela, že to funguje naopak. Lenže dnes už viem, že silní ľudia sú tí, ktorí si uvedomujú svoje pocity, ktorí plačú keď to potrebujú, tisíckrát sa vzdajú aby opäť začali znova. Takí, ktorí milionkrát odídu, aby sa raz mohli vrátiť. Riskujú i keď nemajú poňatia ako to dopadne. Počúvajú seba, spoznávajú sa a keď sa ich niekto spýta či sú smutní, nepovedia, že nie. Ale so sklopenými očami priznajú, že veľmi.

 

 

A Vám venujem tento článok.

Ste mojou inšpiráciou.

Ako sa NE-zamilovať

19.11.2013

Už dávnejšie som sa utvrdila v tom, že z duše nenávidím spoznávanie. Celý proces keď ma niekto chce skúmať a keď ja skúmam toho druhého, ma unavuje. Predstieranie toho, že žijem zdravo i keď pred pol hodinu som spráskala celú čokoládu, ochotné vysvetľovanie ako rada behám, bez toho aby som povedala, že potrebujem infúziu neustále keď to robím, obťažovanie mojich [...]

O tom prečo utekáme

05.08.2013

Keby sme všetci na svete nič v živote nepremeškali, ľudia by sa možno nenaučili rásť, nenašli nové dvere alebo naopak nestratili tie staré. Možno by si niektorí nezachránili život alebo naopak znova sa narodili. Keby sme sa tak nerútili životom,možno by sme nenechávali za sebou zlomené srdcia, počmárané duše a momenty, ktoré sme si nestihli ani vychutnať. A možno keby [...]

Pravidlá

12.07.2013

Neznášam rozhovory o tom, čo má prísť, keď prejde to, čo je. Tak ako vtedy, keď sme sa s M., stretli na svadbe. M. trochu opitá tancovala na slovenské ľudovky, len tak , bez topánok a jej frajer na ňu nahnevane pozeral za okrúhlym stolom. Keď sa M. dotackala k zvyšnej rodine, všetci sa jej začali pýtať. – A vy dvaja kedy svadba? No, kedy, kedy, nikdy – [...]

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

sasasupolova

Kráčame po uliciach, hrdo nosíme svoje radosti, do vrecka od kabáta schovávame svoje bolesti snívame, túžime, milujeme, nenávidíme. O momentoch, ktoré tvoria mozaiku života, o tom čo ma trápi a čo ma zaujíma. Snívajte.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 48536x
Priemerná čítanosť článkov: 2311x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy